Přemýšlíte o tom, jak zvednout návštěvnost svých webových stránek a přitom nechcete platit za reklamu ve vyhledávačích a nebo jiných webových portálech? Jednou z možností, jak zvednout návštěvnost vašich webových stránek, je guest blogging.
Guest blogging, nebo také guest posting, je ověřenou SEO technikou a měl by být i součástí každého dobře promyšleného obsahového marketingu. Prakticky jde o publikování obohacujících tematických článků na vhodném webu či blogu za účelem zvýšit povědomí o své značce, službě nebo produktu. Weby umožňující guest blogging nabízejí odborné články relevantnímu publiku a poskytují tak efektivní metodu získávání kvalitní návštěvnosti.
Zde jsou 3 dobré důvody, proč se guest bloggingu věnovat
Nenásilná propagace
Publikováním článku na správně zvoleném webu má autor skvělou příležitost přesvědčit čtenáře o své odborné znalosti tématu. A když je v článku správně vložen odkaz na jeho web, jde o opravdu efektivní druh propagace.Blogy obecně nepůsobí vyloženě propagačním dojmem, ale používají se jako prostředek ke vzdělávání publika a poskytnutí nahlédnutí do určitého tématu. Díky tomu se guest blogging stává nenásilnou, ale přesto velmi silnou marketingovou strategií.
Kvalitní linkbuilding
Publikování článků na jiných webech je i ověřenou metodou linkbuildingu. Jde o proces budování zpětných odkazů vedoucích na váš web. Linkbuilding je obecně velmi dlouhodobá záležitost. Díky dobře promyšlenému guest bloggingu získáte kvalitní zpětné odkazy na svůj web a tím i zlepšíte jeho hodnocení v očích vyhledávačů.
Obohacení webu
Další výhodou guest bloggingu je zvýšení hodnoty webu díky jeho obohacení o kvalitní obsah. Tím, že přináší čtenářům určitou přidanou hodnotu také buduje jejich pozitivní vztah k webu, který jim přínosným článkem pomohl vzdělat se nebo vyřešit nějakou životní situaci. Zde se nabízí využít guest blogging i obráceně a to tak, že požádáte autory z oboru o sepsání článku na téma, o které potřebujete své stránky obohatit. Získáte tak kvalitní obsah a zlepšíte celkovou hodnotu svých stránek.
Nezapomeňte, že klíčem k psaní vysoce kvalitního článku pro guest blogging je myslet na něj jako na přidanou hodnotu pro vaše publikum – nikoli jako na reklamu.
Myslete hlavně na vzdělávání čtenáře, nejen na propagaci vlastního produktu nebo služby. Pokud je téma relevantní pro váš produkt nebo službu, pak to samozřejmě není na škodu, když jej uvedete na svém blogu. Existuje však velký rozdíl mezi prodejem sebe sama a poskytováním užitečných a použitelných informací svým čtenářům. Pište zkrátka s cílem zajistit si autoritu ve svém oboru, představit své jméno novému publiku a zároveň budovat vztahy se čtenáři a majiteli kvalitních webů.
Naším blogem dostupným k publikování článků je frees.cz. Pokud máte zájem o publikování svých článků zdarma, kontaktujte nás.