Napište nám Sledujte nás

Moje účast na konferenci Send Summit 2024 Home & Deco

Jitka Šnajdrová

27. 6. 2024

My z Digihoodu

0

z 0 komentářů

5

Tento článek vám zabere jen 5 minuty vašeho času.

Účastnila jsem se konference Send Summit 2024 – Home & Deco, plné profesionálů, kteří jsou spojeni se segmentem Home & Deco. Konference byla postavena na myšlence od profesionálů pro profesionály. Tato konference je také jedinečná tím, že na rozdíl od jiných, se zaměřila na konkrétní sektor. Většina marketingových konferencí je obecná, to však neplatí o letošním ročníku Send Summitu – jak už jsem zmínila, byl zaměřený na segment Home & Deco, sešli se zde lídři v této oblasti z různých firem a sdíleli s námi své know-how. Bylo to opravdu jedinečné a obohacující.

Data o trhu a nákupním chování

První byla přednáška Zuzany Dobšíčkové (Targito) a Martina Slavětínského (Heureka). Tato přednáška se zaměřovala obecně na nákupní proces v tomto segmentu a jeho jednotlivé příležitosti. Probraly se fáze nákupního chování na modelu see, think, do a care včetně konkrétních příkladů. Martin se zde zaměřil na konkrétní data přímo z Heureky, kdy nám představil kategorie, které mají největší zájem, top produkty, také změny v nákupním chování lidí, na které je potřeba reagovat.
V rámci této přednášky jsme na konci měli možnost společně prozkoumat hypotézy a jednotlivé příklady, jak některé situace vyřešit.

Přístupy k segmentaci e-mailingu

Druhá přednáška byla od Báry Šmídové, členky Targita. Tato přednáška se věnovala různým metodám segmentace emailové komunikace. Byly představeny strategie, jak efektivně cílit na různé zákaznické segmenty a zvýšit tak úspěšnost kampaní. Zaměřila se na širokou škálu informací, jaké od zákazníka můžeme získat, jak s těmito informacemi následně naložit a s čím nám tyto signály od zákazníků mohou pomoci. Doporučila hlídat si tyto signály a dle toho se zaměřit na e-mailing, personalizovat ho a získat si další zákazníky či opětovné nákupy.

Prodáváme celý HOME – Jak na prodej dřevostaveb s pomocí PPC

Třetí přednášku měl Vojtěch Nekoranec z Promogenu. Vojtěch pro zajímavost zmínil čísla, jak si Češi vedou v oblasti bydlení – nájmy vs vlastní bydlení. Vojtěch dále na své přednášce řešil nákupní proces domu, kdy toto je vlastně ten nejdelší nákupní proces. Provází ho spoustu řešení, rozhodování a překážek. Jako zajímavost zmínil, že v Estonsku si vyřešíme stavební povolení během 15 minut online, kdežto v ČR toto může trvat několik měsíců, v nejhorších případech i několik let…
Vojtěch také řešil, jak ideálně sbírat z webu leady, důležitost správného formátu reklamy a také důležitost landing pagí. LP jsou skvělý nástroj, jak potenciálního zákazníka oslovit a zároveň ho nezahltit informacemi a získat tak kvalitní lead pro pozdější prodej. Sdílel s námi tipy jak optimalizovat PPC kampaně pro maximální efektivitu.

Spolupráce napříč agenturou – PPC + SEO s podporou AI

Čtvrtá přednáška od Zdeňka Pešičky z agentury Taste byla zaměřená na PPC, SEO a pomoc od AI.
Povídal nám o tom, jaké informace by si měli SEO specialisti předávat se specialisty na PPC, a obráceně, aby to fungovalo co nejlépe. Dal nám jednotlivé tipy na sdílené informace a co by mohlo pomoci k úspěchu. Také jsme se dozvěděli jak propojit PPC se social ads a tipy jak zapojit umělou inteligneci. AI umí hodně ulehčit práci či přinést zajímavé tipy. Podívali jsme se i na zadávání obsahu reklam pro AI, abychom získali nějaké návrhy k použití. Zajímavým poznatkem bylo předávání si publika mezi Googlem a Facebookem.

Doporučování produktů v každé části customer journey

Kateřina Václavková z Raventicu měla pátou přednášku. Tahle přednáška byla zaměřená na styl doporučování produktů zákazníkům. Dozvěděli jsme se tipy pro efektivní doporučování včetně čísel, jak si jednotlivé způsoby doporučování vedou. Jeho správné umístění také celkem zásadně ovlivňuje chování zákazníka na webu. Jako další důležitý aspekt byly zmíněné vyprodané produkty – spousta prodejců na toto zapomíná a doporučuje poté nerelevantní věci a tím ztrácí zákazníky. Podle dat z Google Analytics méně než 50% lidí koupí to, na co přišli přes proklik – tedy doporučujte včas a správně pro svůj úspěch.

Jak dělat obsah v Home & Deco a nepřijít na buben

Přednášející Martin Škrlík z Forliving.cz se zaměřil na tipy, jak efektivně tvořit obsah, aby to zákazníky bavilo. Přinesl náhled na produktové inspirace, kdy lze hezky zkombinovat produkty a přitáhnout tak zákazníky. Produktové inspirace jsou vhodný obsah a zákazníci o něj mají zájem. Tyto inspirace zahrnují například kombinace různých produktů stejné barvy či stylu nebo naopak podobné produkty rozdílných stylů a barev. Také nám prozradil, jak si vedou inspirace oproti klasickým článkům. Další část přednášky se zaměřila na reklamy a tipy, jak do nich tvořit obsah.

Proč řešit PR v Home & Deco? Odhalte potenciál vaší značky!

Tuto přednášku měl Marek Vomočil z Ikei, kdy nám připomněl co to PR je a proč je tak důležité. PR pomáhá budovat značku, ovlivňuje myšlení a rozhodování zákazníků. Pomocí PR můžeme tvořit značku a její pozitivní vnímání, kdy k tomuto pomáhá zákaznická zkušenost. Dozvěděli jsme se také více o oblastech, ve kterých se Ikea angažuje – ať už se jedná o udržitelnost, domácí násilí na ženách, pomoc s vybavením krizových bytů či netradiční styly a místa komunikace se zákazníky.

Influencers marketing: Jak využít situaci na maximum

Poslední přednášku měla Lucie Šuláková z Bonami, kdy se zaměřila na důvody, proč se s influencery spojit. Nabídla nám své know-how z Bonami, jak to dělají oni. Podělila se o tipy jak na to jít co se týče nastavení spolupráce. Také jsme se dozvěděli jak přímo v Bonami řeší úspěšnost spolupráce s influencery. Přidala také jeden příběh, který začal jako hejt, ale jak jinak mohl skončit, než dobrým skutkem. A nakonec jsme se dočkali nečekaného a to sdílení jednoho reklamního failu – to se cení, málokdo umí přiznat, že se něco úplně nepovedlo.

Shrnutí poznatků z konference

Závěrem mohu říci, že jednotlivé přednášky byly zajímavé a přínosné. Hlavně lidé z firem zaměřených na tento segment se zde mohli dozvědět zákulisí toho, jak to funguje jinde a know-how, které jinde nezískají.
Na konci konference byl i networking, kde jsme si mohli postupně posedět s přednášejícími a probrat věci, na které nebyl při přednáškách třeba prostor, a debatovat nad obsahem, sdílet své dojmy a otázky.

Na základě této zkušenosti mohu s jistotou říci, že Send Summit nebude mít konkurence, a to proto, že se zaměřuje na konkrétní segmenty, což je přínosnější než obecné konference. Takže při další konferenci Send Summitu rozhodně neváhejte a zúčastněte se stejně jako se zúčastníme opět i my!

Zdroj: vlastní poznámky a fotky, Send Summit

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše hodnocení:

    Poptávka služeb